Poradnik Użytkownika Cencert - Podpis Elektroniczny

Po potwierdzeniu danych osoby wyrabiającej elektroniczny podpis kwalifikowany Inspektor dokonuje rejestracji w systemie Cencert. Następnie na adres e-mail podczas podczas rejestracji zostanie wysłany e-mail, który będzie zawierał:

  • informacje dotyczące dalszego postępowania
  • link do pobrania oprogramowania
  • załącznik o nazwie kod_aktywacyjny.cac
 

Zapraszamy do zapoznania się z Poradnikiem Użytkownika Cencert, który dotyczy postępowania podczas aktywacji i obsługi Podpisu Elektronicznego Kwalifikowanego Cencert.

 

Poniżej przedstawiamy spis treści Instrukcji Użytkownika Cencert do aktywacji i obsługi podpisu elektronicznego kwalifikowanego

  • Aktywacja karty 2 str.
  • Odblokowanie karty wcześniej zablokowanej przez trzykrotne błędne wpisanie hasła PIN 5 str.
  • Zmiana hasła PIN 7 str.
  • Sprawdzenie terminu ważności certyfikatu 9 str.
  • Uruchomienie podpisu na nowym komputerze 11 str.
  • Podpisywanie plików za pomocą podpisu kwalifikowanego 13 str.
  • Dodawanie podpisów do plików wcześniej podpisanych przez innych użytkowników 18 str.
  • Weryfikacja podpisu elektronicznego 20 str.
  • Podpisanie e-Deklaracji za pomocą podpisu elektronicznego kwalifikowanego i wysłanie do urzędu skarbowego 23 str.
  • Podpisanie JPK za pomocą podpisu elektronicznego kwalifikowanego i wysłanie do urzędu skarbowego 26 str.

POMOC TECHNICZNA CENCERT